Selecteer een pagina

vakantie

Ik krijg heel vaak de vraag “Wat moet ik doen als ik op vakantie ga?”
Veel mensen hebben het idee absoluut geen controle te hebben over hun voeding tijdens de vakantie.
Dit is natuurlijk niet zo. Je kunt genieten en toch jouw doel niet uit het oog verliezen.

  1. Om maar meteen te beginnen met het doel dat jij jezelf gesteld hebt.
    Ga op vakantie niet los op de extra toetjes en alcohol. Je komt na de vakantie weer thuis en dan kun je gedemotiveerd raken om door te gaan.
  2. Ga niet de hele dag liggen maar zorg voor voldoende beweging. Ik bedoel niet dat je elke dag naar de sportschool moet gaan op jouw vakantiebestemming maar je kunt denken aan wandelen, zwemmen enz.
  3. Zorg dat je voldoende drinkt. Het signaal voor honger en dorst is hetzelfde.
  4. Maak keuzes. Wanneer je weet dat je in de avond calorierijker gaat eten, neem in de ochtend en middag dan geen caloriebommetjes en andersom. ┬á­čÖé
  5. Bereid jezelf voor op alle verleidingen die een vakantie met zich meebrengt. Maak afspraken met jezelf en probeer je daar zo goed mogelijk aan te houden wanneer je langs het buffet loopt.
  6. Op een vakantiebestemming zijn er genoeg producten te verkrijgen die bijdragen aan een gezonde balans. Denk aan groenten, fruit, yoghurt, kwark, havermout, kipfilet, kalkoenfilet.
  7. Denk aan de portiegrootte. Wanneer je op vakantie bent, ben je eerder geneigd om grotere porties te eten. Het bord hoeft niet leeg.
  8. Vergeet niet te genieten!

Ik wens iedereen een hele fijne vakantie!

//SCRIPT BMI Calculator